اجزاء یخچال فریزر ساید جنرال الکتریک
نوشته شده توسط : علی


امروزه تک تک فریزر فریزها در‌این قطعات با هم اشتراک دارا‌هستند:   نمایندگی یخچال پاکشوما در مشهد  کمپرسور، کندانسور، اواپراتور، ترموستات و گاز خنک کننده. تک تک این قطعات در سرویس ساخت‌و‌ساز سوز‌و‌سرما برای دستگاه سردخانه میباشند و فقدان هر یک از آنان مجموع موجودیت و فلسفۀ وجود سردخانه را تحت پرسش می‌برد.

کمپرسور یخچال فریزر
کندانسور سردخانه
غربال (درایر) یخچال
ترموستات
اواپراتور فریزر
فراموش نکنید کارکرد درست و استاندارد هر سردخانه فریز یا این که سایدی، بستگی به کارکرد درست آحاد اجزاء آن دارااست. درین نوشته‌ی‌علمی قصد داریم تا شما‌را با اجزاء و قطعات گوناگون سردخانه و ساید جنرال الکتریک آشنا کنیم:

کمپرسور یخچال ساید جنرال الکتریک

کمپرسور سردخانه جنرال الکتریک

معمولاً کمپرسور یخچال و ساید از دو بخش الکتریکی و مکانیکی ساخته شده که نصیب الکتریکی وظیفۀ به عمل پرت کردن نصیب مکانیکی را بر عهده داراست. در سیستم های مدرن، نصیب الکتریکی تبدیل به موتور خطی یا این که اینورتری شد‌ه‌است. نصیب مکانیکی دارنده یک سیلندر میباشد که پیستون باطن آن به وسیله هستۀ موتور الکتریکی، جنبش می نماید. جنبش تناوبی پیستون، جریان مکش و دمش را اعمال میدهد. جنبش پیستون در باطن سیلندر، همواره بوسیله روغن جاری کاری می‌گردد.

کندانسور سردخانه ساید جنرال الکتریک

کندانسور یخچال فریزر جنرال الکتریک

وظیفۀ کندانسور، خنک کردن گاز سیال میباشد و به صورت کلی فعالیت میعان را ایفا میدهد. در واقع، کمپرسور، گاز فریون را متراکم، و کندانسور، آن را خنک و تبدیل به مایع می نماید. این نصیب در سردخانه های خانگی به طور کانال ای از لوله ها در پشت دستگاه دیده می شود.

غربال (درایر) یخچال ساید جنرال الکتریک
گاز در طول عبور از کندانسور قادر است دربردارنده جرم های غیروابسته شدۀ آن یا این که رطوبت باشد. لذا قبل از سرد شدن بایستی تماماً منزه و کم آب باشد. بدین ترتیب از غربال (درایر) عبور می نماید. لذا با عبور از کانال های صافی ریز، زباله و جرم های احتمالی خویش را از دست می‌دهد و آن‌گاه طی عبور از درایر (که دربردارنده مواد نم گیر مثل سیلیکات یا این که سیلیکاژل میباشد) کل رطوبت خویش را از دست میدهد و کم آب میگردد. به این ترتیب، سفارش می شود که در طول بده بستان کمپرسور، یا این که شارژ دوباره دستگاه، درایر نیز بده بستان گردد تا کیفیت برودت ارتقاء یابد.

ترموستات یخچال ساید جنرال الکتریک
ترموستات وظیفۀ جدا و وصل کردن جریان برق کمپرسور (تهیه و تنظیم دما داخلی فریزر) را بر عهده داراست. شالوده فعالیت بدین شکل میباشد که با گرم شدن باطن یخچال فریزر، جریان برق را وصل می نماید تا کمپرسور استارت به عمل و فریزر را خنک نماید و در طی سرد شدن باطن فریزر، با انقطاع جریان برق، کمپرسور را از فعالیت می اندازد تا از مصرف مداوم انرژی و استهلاک دستگاه، بکاهد.

اواپراتور فریزر ساید جنرال الکتریک
اواپراتور از لوله های مارپیچی تشکیل شده که حرارت را جابجایی می‌دهند و در باطن آنان گاز خنک کننده جریان داراست. اواپراتورها به چهار دستۀ مسطح، قفسه ای، لوله ای و رادیاتور پره دار تقسیم میشوند. در حالتی‌که اواپرتور یخچال یا این که ساید جنرال الکتریک شما یخ بزند، یکی این سه احتمال وجود داراست:

حاد بودن لاستیک درب
گشوده بودن بیشتراز حد درب سردخانه
فساد قطعات دیفراست
گاز خنک کننده
معمولاً گاز خنک کنندۀ سردخانه و ساید جنرال الکتریک، گاز R-600A میباشد که در مقایسه با گازهای قبل آیتم به کارگیری، از خطر مسمومیت زایی، قابلیت و امکان اشتعال و اثر تخربی گلخانه ای کمتری برخوردار‌است. فراموش نکنید گاز خنک کنندۀ سردخانه می‌تواند بر اثر عواملی از قبیل ضربه، انتقال غیر استاندارد دستگاه یا این که نوسانات برق، مبتلا نشتی گردد و اُفت کارآیی دستگاه را به همدم داشته باشد؛ که در‌این حالت نیاز به شارژ دوباره آن میباشد. در شکل نیاز به شارژ دوباره گاز فریزر یا این که ساید جنرال الکتریک خویش، فراگیری شارژ گاز فریزر فریزرها و ساید جنرال الکتریک را ملاحظه کنید و یا این که با نمایندگی تعمیر سردخانه جنرال الکتریک تماس حاصل نمایید.

بقیه قطعات جانور در سردخانه/ ساید جنرال الکتریک شما
جایخی (یخچال)

این بخش مشابه به بخش یخچال فریزر میباشد؛ و صرفا فرق آن درین میباشد که ترموستات آن برای دماهای تحت تری تهیه گردیده است که معمولاً در بازۀ منفی 14 تا منفی 25 سکو است. این دما برای فریزرهای بستنی قیفی ساز و سیستم های تبارک محافظت کیم، تا حدود منفی 40 رتبه میرسد.

یخ ساز

دستگاه ویژۀ ساخت‌و‌ساز یخ. یخساز به صورت بدون واسطه از آب شهر (ولی بعداز عبور آب از غربال تصفیه) به کارگیری کرده و مبادرت به ساخت‌و‌ساز قالب های شکسته یا این که مکعبی یخ و لبریز کردن محفظۀ ویژۀ یخ می نماید. پروسه یخ سازی تا وقتی ادامه داراست که محیط از یخ مالامال گردد.

سوویچ برق

کلید منحصر به فرد پر‌نور و بی صدا کردن چراغ باطن سردخانه در حین گشوده و مسدود شدن درب آن

چراغ 40 واتی

چراغ الکتریکی ویژۀ نوروفروغ درون کابین فریزر/ ساید در طول گشوده شدن درب آن

سنسور دما (ترمیستور)

برای حسگری و در اختیار گرفتن دمای باطن محفظۀ مهم یخچال فریزر آیتم به کارگیری قراردارد

سپر درب

قطعۀ پیشگیری کننده از خراشیده شدن موتور رشته در مقابل براکت جانبی

غربال تصفیه

جهت تصفیۀ آب لوله کشی قبل از ورود به قسمت یخ ساز





:: برچسب‌ها: نمایندگی یخچال پاکشوما در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: